Ο κύριος σκοπός της είναι να σας δώσει ορατότητα για το ποιος έχει πρόσβαση σε ποιες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων λεπτομερειών σχετικά με το πώς, πότε και γιατί, αυτές οι πληροφορίες έχουν πρόσβαση και χρησιμοποιούνται.

Η αποφυγή δαπανηρών προστίμων και η προστασία της φήμης της εταιρείας σας είναι μερικοί από τους κύριους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητο να αποδείξετε τις προσπάθειές συμμόρφωσης σας στους πελάτες σας και όχι μόνο. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε τη σωστή λύση διαχείρισης συμμόρφωσης για την επιχείρησή σας.

Τι είναι η Διαχείριση Συμμόρφωσης;
Η διαχείριση συμμόρφωσης είναι η συνεχής διαδικασία διατήρησης της συμμόρφωσης με τις κανονιστικές εντολές και πολιτικές, είτε μέσω της αξιολόγησης των τρεχουσών διαδικασιών και συστημάτων είτε μέσω της εφαρμογής της απαιτούμενης τεχνολογίας.

Οι οργανισμοί αλλάζουν και εξελίσσονται γρήγορα και μπορεί να είναι εύκολο για ορισμένες πτυχές του συστήματος, των πολιτικών και των πρακτικών να μην συμμορφωθούν.

Πώς μπορεί να βοηθήσει;
Η διατήρηση της συμμόρφωσης είναι μια συνεχής και περίπλοκη διαδικασία και το λογισμικό διαχείρισης συμμόρφωσης μπορεί να βοηθήσει στην απλοποίηση και αυτοματοποίηση πολλών πτυχών αυτής της διαδικασίας.

Οι πλατφόρμες λογισμικού διαχείρισης συμμόρφωσης μπορούν να παρέχουν λεπτομερή αρχεία καταγραφής συμβάντων και να σας παρέχουν την ορατότητα που χρειάζεστε σχετικά με το πού βρίσκονται τα δεδομένα σας, ποιος έχει πρόσβαση σε αυτά και τι κάνουν οι χρήστες σας με αυτά.

Κορυφαίες δυνατότητες
Το τοπίο του λογισμικού διαχείρισης συμμόρφωσης μπορεί να είναι αρκετά περίπλοκο και η εταιρεία σας πιθανότατα να έχει πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις συμμόρφωσης λόγω του κλάδου, του μεγέθους και του τύπου δεδομένων που αποθηκεύετε. Ακολουθούν μερικές από τις πιο γενικές δυνατότητες που πρέπει να προσέχετε κατά την επιλογή του λογισμικού διαχείρισης συμμόρφωσης.

1. Υποστηριζόμενες πλατφόρμες
Προσδιορίστε ποιες πλατφόρμες θέλετε να υποστηρίξετε. Εάν είστε μια καθιερωμένη εταιρεία, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χρησιμοποιήσετε το Microsoft Active Directory (AD), καθώς εξακολουθεί να είναι η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα υπηρεσιών καταλόγου στην αγορά. Αν και μπορεί να βρείτε λύσεις διαχείρισης συμμόρφωσης για λιγότερο δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως Apache Directory και Open LDAP, οι περισσότερες εμπορικές λύσεις θα στοχεύουν στην λύση του Active Directory.

2. Ταξινόμηση δεδομένων
Πολλές σύγχρονες λύσεις διαχείρισης συμμόρφωσης παρέχουν εργαλεία ταξινόμησης δεδομένων. Είναι ζωτικής σημασίας το να έχετε τη δυνατότητα να προσδιορίσετε ακριβώς για ποια δεδομένα είστε υπεύθυνοι και που βρίσκονται, εάν θέλετε να συμμορφωθείτε με τους περισσότερους κανονισμούς απορρήτου δεδομένων.

Όταν επιλέγετε μια λύση ταξινόμησης δεδομένων, πρέπει να διασφαλίσετε ότι μπορεί να ταξινομήσει σταδιακά τα δεδομένα στο σημείο δημιουργίας/τροποποίησης και να προσδιορίζει ένα ευρύ φάσμα τύπων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των PII, PHI κ.α.

Εκτός από τον προσδιορισμό ευαίσθητων δεδομένων σε μια μεγάλη ποικιλία εγγράφων, όπως υπολογιστικά φύλλα και αρχεία PDF, θα πρέπει επίσης να μπορεί να αναγνωρίζει ευαίσθητα δεδομένα σε αρχεία εικόνας (GIF, JPEG κ.λπ.). Ορισμένες λύσεις είναι σε θέση να εκχωρήσουν μια βαθμολογία σε δεδομένα με βάση την αξία κινδύνου του περιεχομένου. Εάν χρησιμοποιείτε ένα υβριδικό περιβάλλον/multi-cloud, θα χρειαστείτε μια λύση ταξινόμησης δεδομένων.

3. Λεπτομερής και προσαρμοσμένη αναφορά
Οι ελεγκτές θα θέλουν να αποδείξετε ότι γνωρίζετε πού βρίσκονται τα δεδομένα σας και ότι έχετε εφαρμόσει τους απαραίτητους ελέγχους για να τα κρατήσετε μακριά από λάθος χέρια. Αναζητήστε μια λύση διαχείρισης συμμόρφωσης που μπορεί να δημιουργήσει λεπτομερείς αναφορές που σχετίζονται με τον κλάδο σας με λίγα μόνο κλικ.

Οι περισσότερες λύσεις διαχείρισης συμμόρφωσης παρέχουν εκατοντάδες προκαθορισμένες αναφορές που καλύπτουν GDPR, HIPAA, CCPA, SOX, PCI, FISMA, GLBA και άλλα. Πρέπει να είστε σε θέση να αποδείξετε ότι γνωρίζετε πότε έχουν προσπελαστεί, μετακινηθεί, κοινοποιηθεί, τροποποιηθεί και καταργηθεί αρχεία που περιέχουν ευαίσθητα δεδομένα και από ποιον.

4. Ειδοποίηση σε πραγματικό χρόνο
Οι περισσότερες λύσεις διαχείρισης συμμόρφωσης παρέχουν ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο σχετικά με σημαντικές αλλαγές στα ευαίσθητα δεδομένα σας. Τέτοιες αλλαγές μπορεί να περιλαμβάνουν ασυνήθιστη πρόσβαση σε αρχεία που περιέχουν ευαίσθητα δεδομένα, όταν τα ευαίσθητα δεδομένα αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκτός της επιχείρησης, όταν ένας χρήστης αποκτά πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα για πρώτη φορά ή όταν τα ευαίσθητα δεδομένα έχουν πρόσβαση εκτός ωρών γραφείου. Μερικές από τις πιο εξελιγμένες λύσεις μπορούν επίσης να ανιχνεύσουν και να ανταποκριθούν σε συμβάντα που ταιριάζουν μέσω της τεχνικής “προειδοποίησης ορίου”, η οποία χρησιμοποείται για τον εντοπισμό αποτυχημένων προσπαθειών σύνδεσης ή όταν x αριθμός αρχείων έχουν αντιγραφεί, μετακινηθεί, τροποποιηθεί ή καταργηθεί.

5. Εύκολη διαχείριση λογαριασμού χρήστη και κωδικού πρόσβασης
Θα χρειαστείτε μια λύση διαχείρισης συμμόρφωσης που θα είναι σε θέση να εντοπίζει και να διαχειρίζεται αυτόματα ανενεργούς λογαριασμούς χρηστών, η οποία όχι μόνο θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι δεν διατηρείτε περιττές πληροφορίες, αλλά επίσης βοηθά στην αποτροπή των επιτιθέμενων από τη στόχευση αυτών των λογαριασμών σε μια προσπάθεια να αποκτήστε πρόσβαση στο δίκτυό σας. Θα χρειαστείτε επίσης μια λύση που μπορεί να αυτοματοποιήσει τη διαδικασία διαχείρισης κωδικών πρόσβασης, η οποία περιλαμβάνει εναλλαγή κωδικών πρόσβασης και ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση λογαριασμών χρηστών με κωδικούς πρόσβασης που έχουν λήξει.

6. Διαισθητική διεπαφή
Δεδομένου ότι ο κύριος σκοπός μιας λύσης διαχείρισης συμμόρφωσης είναι να σας δώσει σαφείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο πρόσβασης στα ευαίσθητα δεδομένα σας, δεν έχει νόημα να υιοθετήσετε μια λύση με μια διεπαφή που είναι δύσκολη στην πλοήγηση. Θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη το χρόνο που θα χρειαστεί για την ενσωμάτωση του λογισμικού και να εκπαιδεύσετε τους σχετικούς υπαλλήλους να το χρησιμοποιούν.

7. Τιμή
Τέλος, συγκεντρώστε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες και δημιουργήσετε ένα υπολογιστικό φύλλο που παραθέτει τις πιο σχετικές δυνατότητες κάθε πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένης της τιμής. Όπως πάντα, μην ψάχνετε μόνο για τη φθηνότερη λύση, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να σας κοστίσει περισσότερο.

Πώς το Lepide βοηθά στη διαχείριση συμμόρφωσης
Στο Lepide, η Πλατφόρμα Ασφάλειας Δεδομένων επιτρέπει στους οργανισμούς να παράγουν αναφορές έτοιμες για συμμόρφωση για να ανταποκρίνονται σε ορισμένες συγκεκριμένες εντολές. Η λύση σάς δίνει τη δυνατότητα να εντοπίσετε και να ταξινομήσετε ρυθμιζόμενα δεδομένα, να ρυθμίσετε την πρόσβαση σε αυτά και να αναλύσετε τη συμπεριφορά των χρηστών, ώστε να μπορείτε να εντοπίσετε και να αντιδράσετε σε απειλές ασφαλείας.